[Talk-dk] forbindelse fra perron til tog?

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tor Nov 29 14:40:17 GMT 2012

Emil Tin skrev:
> jeg tænkte faktisk på
> 1. det lille stykke fra slutning af trappen, til kanten af parronen
> 2. fra perronen og helt ud til tog 'linjen'

Jeg kan ikke se, hvordan det kan mappes bedre end det er.

> hvad med relations der binder perronen og toglinje sammen?

Mig bekendt er der ingen måde at angive dette.
Se http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Railway_stations

> det kan hurtigt bliver svært for en ruteberegner selv at regne ud hvilke stier, veje og platforme der  har forbindelse til en toglinje?

Ja.

Men problemet stopper ikke der. Lige nu kan man se, at der er
jernbanespor fra København til Malmö. Men man kan ikke se, om der kører
persontog imellem dem. Principielt kunne der gå tog fra Malmö til
Kalundborg og fra København til Flensborg uden at der var mulighed for
at skifte mellem dem.

Læs mere på http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Train_routing og
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Train_routes

Så vidt jeg kan se, er der ikke angivet toglinier mellem København H og
Malmö.

Og selv hvis der var, ville det være vanskeligt at se, hvilken perron,
et givent tog ville holde ved.

Der er dog folk der prøver:
http://opentripplanner.com/
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/%C3%96pnvkarte

Du kan måske også tale med folk fra Rejseplanen og få nogle tip?

- Jørgen