[Talk-dk] Import af bygninger fra Geodatastyrelsen

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Fre Jan 25 08:51:11 GMT 2013

25. jan. 2013 00.30 skrev Jonas Häggqvist <rasher at rasher.dk>:
> Jeg forestiller mig at lægge de enkelte kvadrater ud til download et sted,
> så folk kan downloade dem og manuelt vurdere bygning for bygning hvilke OSM
> bygninger der skal erstattes med FOT-udgaven. Dette skal også gøres under en
> særskilt konto jvf. Import guidelines[3]. Vi kan så holde styr på hvilke
> kvadrater der er blevet kigget igennem (evt. i wikien).

Synes det lyder som en super plan. Hvad angår de overlappende, har du
et indtryk af om FOT-bygningerne generelt er af bedre præcision? Jeg
tænker på at vi som udgangspunkt vel vil foretrække den bygning der
allerede er i OSM, men det er måske lidt anderledes hvis
FOT-bygningerne generelt er af væsentligt højere kvalitet. Så det
kunne måske ændre på om det er 10% eller 50% eller 90% af bygningerne
det giver mening at importere.

En anden ting: har du overvejet om vi har en ikke alt for besværlig
mulighed for at gentage en import senere, f.eks. om et par år?

Ole