[Talk-dk] Import af bygninger fra Geodatastyrelsen

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Søn Jan 27 19:47:10 GMT 2013

On 27/01/2013 13:36, Sonny B. Andersen wrote:
> Hej,-
> Det må være overkommeligt at identificere de 5.300 bygninger og
> uddelegere rettelserne.
>
> Hvis Kurt Tofts betragtninger om nøjagtigheden står til troende, og det
> gør de nok, så er en masseimport inkl. overskrivelse af de eksisterende
> håndtegnede bygninger at foretrække.

Start med at importer bygninger, der ikke overlapper. Derefter vil jeg
foretrække at lade lokale mappere bestemme hvorvidt eksisterende
bygninger skal overskrives. Først og fremmest må der ikke slettes
relevante tags såsom amenity, leisure, tourism, name etc. For det andet
må man have lidt respekt for det arbejde der er investeret i at mappe de
eksisterende bygninger. Hvis de data allerede er gode, ser jeg ikke at
man sådan bare lige bør smide dem væk. Det er ikke motiverende. Overlad
den beslutning til de lokale mappere der har lavet det oprindelige arbejde.

Ole N