[Talk-dk] Manglende vej(e) ved download af OSM datasæt

Thomas Kristian Andersen tka at gisgroup.dk
Man Jun 10 12:43:12 UTC 2013

Hej alle

Jeg har et problem, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med: Jeg har
prøvet at downloade data fra osm, hvilket går fint nok. Dog finder jeg ud
af, når jeg loader data i QGIS, at der mangler nogle veje i datasættet,
blandt andet en del af motorring O4 ved Ballerup (se evt. vedhæftninger).
Denne og en del andre veje kommer konsekvens ikke med, hvad end jeg henter
data direkte på osm.org, gennem mit QGIS plugin, som .pbf og .osm fil på
geofabrik eller gennem planet.osm. Tværtimod er alle veje med (inklusiv O4)
når jeg henter shapefilen fra geofabrik, her er der dog ikke tags med, som
jeg skal bruge.

Er det mig der gør noget galt, eller er der andre der har oplevet lignende
problemer?

Med Venlig Hilsen

Thomas Kristian Andersen