[Talk-dk] Manglende vej(e) ved download af OSM datasæt

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Man Jun 10 13:09:49 UTC 2013

Hej Thomas

Jeg tror dit problem er at OpenStreetMap nu er i "64-bit Identifiers"
tilstand dvs antal af nodes er over 2,147,483,647 og det betyder software
der skal håndtere geografiske objekter (id's) med over dette tal skal,
dette skal opgraderes. Desværre er QGIS OSM  plugin ikke blevet dette (se
link over hvilke software der er blevet dette) og kan kun håndtere nodes id
under 2,147,483,647.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/64-bit_Identifiers#Third-party.2Fniche_products

Der er også blevet skrevet om dette på OpenStreetMap Help
https://help.openstreetmap.org/questions/21078/my-lines-and-polygons-have-turned-to-nodes-when-exported-as-osm-xml-data-and-imported-into-qgis

vh Søren Johannessen