[Talk-dk] Geoinformationer på Wikipedia

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Fre Sep 27 19:39:03 UTC 2013

On 16-09-2013 22:16, Leif Lodahl wrote:
> Kunne det være en idè at lave et udtræk af alle danske Wikipediaartikler
> med geoposition og sammenholde den med vores egne data. De tilfælde hvor
> der findes en artikel på Wikipedia, men ikke et tilsvarende objekt i OSM,
> oprettes et punkt på positionen med navn og Wikipedia-link.

Jeg tror vi skal være en smule påpasselige. Kilden til koordinater i
Wikipedia er i bedste fald ukendt, men realistisk set er det nok meget
ofte Google Maps. Den generelle holdning i "resten af OSM", er vist at det
er en dårlig ide at begynde at importere fra Wikipedia.

Derfor kan vi jo godt hjælpe den anden vej alligevel.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk