[Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Tir Dec 23 11:37:23 UTC 2014

Tirsdag den 23. december 2014 11:53:59 skrev Flemming Bruun:
> Men vi kan vel være enige om, at mindre stier i skovene godt kan
> markeres som path?

Jo da.

> Jeg har rettet en del stier i mine nærskove, hvor jeg har markeret de
> meget små stier som path, og markeret de store skovveje som track.
> Footpath forstår jeg ikke i skovene, mens cycleways kan virke ok i visse
> områder, hvor der virkelig er lavet en cykelsti gennem skoven med
> asfalt-"und-alles".
>
> /Flemming

Det virker helt i tråd med hvad jeg hælder til.

Ude i den store verden lader der til at være en del uenighed om hvad der er
"korrekt" og på trods af min erfaring støder jeg stadig på mange tilfælde hvor
jeg er i tvivl om hvad der er det mest rigtige.

"Track" foretrækker jeg dog at definere som skov/markveje, beregnet til privat
kørsel med skov/landbrugsmaskiner, selvom om man (hvis det var tilladt) kunne
køre på dem med en typisk familiebil, men hvor der dog er offentlig adgang til
fods eller cykel.

"Path" bruger jeg til generelle stier, der ikke er enten decideret gang- eller
cykel-stier. Jeg kan også finde på at bruge det hvor jeg via ortofotos ikke
umiddelbart kan afgøre om det er det ene eller det andet.

"Cycleway" bruger jeg til stier der primært er beregnet til (almindelige)
cykler.

/Hjart