[Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

Lars Thegler lars at thegler.dk
Tir Dec 23 12:46:28 UTC 2014

En grusvej i et sommerhusområde er ikke det samme som en grusvej inde
i en skov, selvom nybegyndere måske kan synes det. Tagget 'highway'
bestemmes af benyttelsen, ikke af overfladen.

Ordet 'grus'vej henviser således til overfladen (surface), ikke til
benyttelsen.

En vej i et sommerhusområde bør default tagges highway=residential
eller highway=unclassified, og skifter ikke 'highway' tag blot fordi
grundejerforeningen får den asfalteret. Men den skifter selvfølgelig
'surface' tag fra 'unpaved' til 'asphalt'.

  "Do not use tracks to represent public unpaved roads in built-up
areas". (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack)

Ellers er jeg enig i Jens' opsummering.

/Lars