[Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Tir Dec 23 13:12:28 UTC 2014

Enig Lars

Att. Niels:

Nej, og de er vel næsten altid i forbindelse med det normale vejnet.
Dem i Dyrehaven er i alt fald.

Ja, alle veje fører til Rom :-). Jeg tænker her i umiddelbart forbindelse.
I dyrehaven er der ikke offentlig adgang for alle motoriserede kørertøjer
(heller ikke handikappenes biler) med mindre de har tilladelse. Hertil
bruges de ekstra adgangs tags.

I Dyrehaven har vi også tagget en skovridergård, flere vildthuse,
Erimitageslottet, en håndfuld affaldspande, Peder Lips hus, et golfhus,
osv.

Alt sammen noget, jeg er ret sikker på, bliver serviceret dagligt af
almindelige biler og varevogne.

Jeg går fx ud fra, at man kan sende post til Skovridergården, Dyrehaven
6. Og hvis postbudet slår op på OSM vil han/hun nok blive skuffet over
at skulle køre på en sti eller et track. Peder Lips vej er da også en
vej og ikke et hjulspor, selvom de fleste kun kan køre der i hestevogn.

Der er ikke offentlig adgang for motorkørertøjer. Man kan lægge flere
access tags på - f.eks. forestry, delivery, destination..

Jeg tror fx at handicappede kan få lov til at køre i bil til Peder Lips hus.

Sikkert, man så har de også fået særlig tilladelse i det enkelte tilfælde
f.eks. access=permissive

Bakken skriver selv:

==
Dyrehaven
Næsten alle stier i Dyrehaven er tilgængelige for kørestolsbrugere,
og det forgrenede stinet gør at du selv kan bestemme længden af din tur.
==

Så kan man bruge taggen wheelchair=yes på skovstierne el. skovvejene

Det synes jeg heller ikke harmonerer med "track".

Det synes jeg!

Lig nu er det meste tagget som path, hvilket ser i Nielses syn ejheller er
rigtigt.

Jens