[Talk-dk] Sivegader

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Man Jan 6 19:01:43 UTC 2014

On 06/01/2014 15:05, Niels Elgaard Larsen wrote:
> Her er et billede af skiltet:
>
> http://www.agol.dk/gallery/v/NielsPublic/misc/badstueskilt.jpg.html

Interessant skiltning, men ikke unik! Har i Ribe set et gågadeskilt med
undertavlen "Al kørsel tilladt" :-)
Baseret på skiltets information bør Vimmelskaftet (fra Badstuestræde) og
Nygade tagges som highway=pedestrian og vehicle=yes. De andre
restriktioner på skiltet gælder derfor kun de tilstødende gågader i zonen.

Jeg tjekkede lige de eksisterende tags og faldt over et par ting.
Vimmelskaftet/Nygade er i øjeblikket tagget med bicycle=dismount, men
hvis gennemkørsel til Gammeltorv er tilladt gælder det vel også
cykling?? Og "cycleway=no" er vist ikke et dokumenteret tag.

Ole