[Talk-dk] Flyvestation Værløse og andre forladte anlæg

Flemming Aa. Bruun flemmingaa at gmail.com
Søn Jan 19 16:32:31 UTC 2014

Hej,

Det er første gang jeg skriver til denne liste, så jeg ved ikke om det er
det rette forum.

I det område jeg bor i har vi Flyvestation Værløse.
Dette område er nu åbent offentlig, men i OSM er det markeret som lufthavn.
Landingsbane og veje i området er dog i dag markeret som service, og
enkelte dele er stadig lukket.

Men pga. områdets markering, giver det ind i mellem nogle udfordringer for
nye tegnere, der opridser delene igen som lufthavnsveje, hvilket slet ikke
passer mere.

Man kan se mere om åbningen af flyvestationen her
http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Beskrivelser/Hovedstaden/flyvestation-vaerloese/

Vil det skade at hele området ophæves til "normal" og blot markere hegnet
omkring det? Evt.kan man sætte en markering, at området kaldes
"Flyvestation Værløse".

Og det gælder vel andre forladte militæranlæg, som overgår til
offentligheden.

Med venlig hilsen
Flemming Bruun
(OSM: b-holdet)