[Talk-dk] Fælles indtegning: Supercykelstier, Kopper for Tags

Andreas Hammershøj andreas at copenhagenlanes.dk
Fre Jan 24 16:26:34 UTC 2014

*Fælles indtegning:**
*Supercykelstier udbyder 10 individuelt designede mapper-kopper med navn
og kortudsnit efter eget ønske. De går til de mappere som indtegner mest
af det manglende cykelinfrastruktur i Region Hovedstaden over en
1-måneds periode.

Idéen er inspireret af VoresKop-projektet:
http://voreskort.cyklist.net/wp-content/uploads/2011/10/1_kr%C3%A6gp%C3%B8th.jpg

*Periode:*
Projektet kører i én måned fra 25.01.14 til d. 25.02.14, hvorefter de 10
som har gjort mest får tilsendt deres kopper.
*
**Tags som tælles:*
Alle tags, ways og nodes som har betydning for digital ruteplanlægning
for cykler. Oplagte tags er /cycleway=track/ og /cycleway=lane/.

*Område:*
Region hovedstaden, ekslusiv Hornsherred og Bornholm
http://da.wikipedia.org/wiki/Region_Hovedstaden

*Tilmelding:*
Meld til i dette Google-docs spreadsheet:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aj4lLZ_glzagdEdYZTFRX3oycWRKR0lXTXRpVmRDb0E&usp=sharing

(Ændringerne gemmes automatisk bare man er logget ind med en Google-konto)*
*

*Metode:*
Når man gemmer et changesæts som indeholder redigeringer til den fælles
indtegning skrives '/cykel-tag/' som første ord, samt den sædvanlige
beskrivelse af ændringerne. Ved projektets afslutning går jeg changesets
igennem og finder de 10 som skal have kopper. Udvælgelsen sker ud fra
min objektive bedømmelse af taggenes nyttighed.

*Baggrund:*
Som baggrundsviden kan man læse den mini-analyse af
cykelinfrastruktur-indtegningsgrad som jeg lavede for Supercykelstier i
december:
https://drive.google.com/folderview?id=0Bz4lLZ_glzagaGR5b2dISXdUU3c&usp=sharing
(Husk at man ikke må aflede kortdata fra Google Street View og andre
kommercielle kort som er brugt til sammenligning i analysen.)

Til de kritiske røster fra sidst jeg luftede projektet kan jeg oplyse at
Supercykelstier er opmærksomme på opfordringen til at støtte mere op om
OSM. De har dog ikke andet at fortælle pt, end at det er på dagsordnen i
budgetforhandlingerne.

Vh
Andreas Hammersøj
Copenhagen Lanes