[Talk-dk] Manglende 'steder' i Danmark - nu på github

Kristian Krægpøth k.kragpoth at gmail.com
Søn Mar 2 14:10:25 UTC 2014

Hej korttegnerkolleger

Jeg har prøvet at åbne linket i Michael Larsens første mail i denne streng.
Det fik jeg ikke noget ud af bortset fra, at skærmen gik i sort. Det
behøver ikke at have noget med linket at gøre - det kan udmærket have at
gøre med mine manglende evner udi edb.

Men sådan som jeg har forstået det, handler denne streng om at indlægge
stednavne på OSM efter Geodatastyrelsens oplysninger. Det har jeg brugt en
del tid på her på det sidste. Jeg har brugt Geodatastyrelsens kort fra
udinaturen.dk.

Jeg har ind imellem været lidt i tvivl om, hvordan jeg skulle karakterisere
de forskellige bebyggelser. Jeg har anvendt place=isolated_dwelling når der
har været 2-3 adresser på stedet. Når der har været 3 eller flere adresser
på stedet, har jeg anvendt place=hamlet. Alle landsbyerne af størrelsen
village var alle angivet her på Fyn.
Til forstæder i byerne har jeg anvendt place=suburb. Hvor der ikke er tale
om forstæder, men mere om kvarterer i byerne, har jeg anvendt
place=neighbourhood.
Er det korrekt?

Jeg har tjekket hele Fyn undtagen Storodense.
Er det så nu, at jeg kan bruge Søren Johannesens regneark? Eller er det
koblet op på Michael Larsens link?

Venlig hilsen
Kristian Krægpøth