[Talk-dk] Manglende 'steder' i Sønderborg

Uffe Kousgaard uffe.kousgaard at routeware.dk
Søn Mar 2 17:13:28 UTC 2014

Hej,

Et sted behøver jo ikke at være en by, så der er vel plads til mere end
de navne man kan finde på vejskilte.

Men mange af GST's navne er historiske. Jeg har sammenlignet med
lavkantskort (1945) fra www.historiskatlas.dk og her kan man genfinde de
samme stednavne, som bruges på www.viskort.dk
Ofte navne som ingen bruger idag. F.eks. bydelen Esbjerg i Roskilde, som
jeg aldrig havde hørt om før.

Man må vurdere i det enkelte tilfælde ud fra lokal viden om et stednavn
fortsat anvendes eller kun er historisk.

Men det må selvfølgelig heller ikke ende med, at butikker bliver til
"steder", selvom man lokalt referer til det.

Hilsen
Uffe

PS: Michaels link fungerer i øvrigt fint for mig i IE.