[Talk-dk] Noget helt andet

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Tor Mar 20 12:20:59 UTC 2014

Hej

For noget tid siden opdagede nogen på irc://irc.oftc.net/osm-dk at danbolig.dk
bruger OSM (gennem Mapbox). Jeg skrev til dem, blev henvist til Mapbox, som
svarede mig at det da er Danboligs ansvar at sørge for at kreditere OSM. Dette
pointerede jeg endnu engang for Danbolig, men jeg har endnu ikke fået svar og
der er ikke sket noget relevant på danbolig.dk.

Jeg er ikke så meget inde i det tekniske, men så meget kunne jeg få ud af det
at det åbenbart er muligt i det api, som Mapbox bruger at slå kreditering til
og fra.

Jeg har ikke følt mig frisk nok til at gå videre med sagen i nogen tid, så det
ville være dejligt hvis nogen andre er friske på at prikke lidt til Danbolig.

Jeg er også faldet over http://www.vielskerhunde.dk, som har et kort over
hundeskove, som ligeledes bruger OSM gennem Mapbox og heller ikke krediterer
OSM.

Mvh
   Hjart