[Talk-dk] Track og gårde

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Søn Mar 23 23:16:15 UTC 2014

On 03/23/2014 11:21 PM, Uffe Kousgaard wrote:
> Jeg har dette område med en del "tracks", der fører til gårde m.m:
> http://osm.org/go/0H0_ulnF
>
> Dvs. det er den primære adgangsvej, der er markeret som et track.
>
> Burde det ikke være "service road" eller lignende?

Jo, jeg har også rettet en hel del af dem.

Det ser ud som om der er nogen, der især tidligere, har mappet alle
grusveje som "track".

Men der er jo et "surface" tag til den slags.

Til gengæld synes jeg, at det nogle steder kan være svært at vurdere, om
det også skal tagges som service=driveway.

Der er også en veje, der er tagget som "track", der burde være fx
highway=unclassified, surface=unpaved.