[Talk-dk] Track og gårde

hjart at milvus.dk hjart at milvus.dk
Man Mar 24 07:08:01 UTC 2014

Disse tracks skyldes formentlig at der tidligere har været noget usikkerhed eller manglende viden/enighed om hvordan diverse features tagges.
Og ja, i dag er der vist generel enighed blandt etablerede osm-folk om at primære adgangsveje tagges highway=service;service=driveway.

Jeg er i tidens løb stødt på et betydeligt antal adgangsveje taget som enten track eller residential, men har fordi mit fokus har været på andre ting kun retagget forholdsvist få af dem.

Efterhånden er jeg dog (måske på grund af dovenskab) begyndt at udelade service=driveway.

Der kan i øvrigt være stor forskel på at køre på en decideret jordvej og en velholdt grusvej, så jeg foretrækker at der bruges surface=gravel / dirt fremfor bare unpaved.

Mvh
  Hjart