[Talk-dk] Adresseknuder

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tir Okt 28 20:36:58 UTC 2014

On 10/28/2014 08:48 PM, Stephen Møller wrote:
> Hej
>
> Jeg har lavet et Javascript som sammenligner OSAK med OpenStreetMap, og
> her er det tydeligt som Niels skriver at der findes rigtig mange
> adresserpunkter i OSM som er blevet slettet i OSAK siden findvej
> importeret dem.
>
> Jeg vil følge Niels opfordring og lade være med at slette dem, men i
> stedet sætte do_not_use foran dem hvor der ikke findes en form for fixme
> tag.

Hvis de ikke er i OSAK kan vi godt slette dem i OSM, for så risikerer vi
ikke at de bliver genimporteret. Jeg har allerede slettet en del på
Sjælland, som er slettet i OSAK.

Hvis vi retter noget i OSM, og det så bliver rettet i OSAK, så er det
konsistent.

Hvis vi markerer noget med en Fixme og det bliver rettet i OSAK, så kan
vi fjerne fixmeen i OSM og gennemføre rettelsen eller genimportere.

Problemet er når vi mærker en fejl med Fixme og den i årevis ikke bliver
rettet i OSAK. Fx adresser som er helt i skoven eller i havet.