[Talk-dk] Kystlinier og administrative grænser

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Ons Sep 24 18:20:41 UTC 2014

On 24-09-2014 18:27, Jeff Huntington wrote:
> Ser man på kanalkanterne på Christianshavn, er de allesammen tegnet ind
> som kystlinier. Desuden er alle kystlinierne medlemmer af relationer for
> Københavns kommune og Region Hovedstaden. Endresultatet er, at hvert
> eneste stykke jord er tegnet ind med sin egne kommune- og regionsgrænse,
> hvilket ser godt nok lidt spøjst ud, og er vel næppe korrekt. Se fx.
>  http://www.openstreetmap.org/#map=16/55.6751/12.5928.

Jeg er enig i at der er brugt lidt vel rigeligt med kystlinie.

Jeg har en del steder erstattet "kyst" med "pier" eller "breakwater".

Når jeg nu ser Købehavns havn så synes jeg fx heller ikke, at de to
"arme" ud fra Trekroner er kystlinie.

> Jeg mener, at kanalkanterne i stedet for burde tagges med
> ’natural=water, water=canal’, og de skal ikke være medlemmer af
> grænserelationerne. Men hvad med havneområdet uden for kanalerne? Skal
> det fortsat være kystlinie,

Ja, jeg synes trods alt, at Amager er en Ø.
Men hvis de bliver ved med at lave nye byggeprojekter i havnen, er det
ikke sikkert at den bliver ved med at være det :-)