[Talk-dk] Openstreetmap Analytic Difference Engine

Michael Larsen mvl.osm at network42.dk
Tir Aug 4 14:33:20 UTC 2015

Hej,

Jeg har i et stykke tid syntes at openstreetmap.org's changeset view har
manglet en del for at være virkelig anvendelig - det er ganske svært at tolke
hvad et changeset egentlig indeholder af ændringer.  Jeg har derfor lavet et
lille experiment i form af en 'live' service (i stil med
live.openstreetmap.fr) blot for Danmark og med en ganske anden præsentation.
Målet har været at analysere og give en kort opsummering af de enkelte
changesets samt en 'visual diff' funktion som viser de enkelte ændringer.

Der er ganske mange ting der stadig kan forbedres (dokumentation ikke mindst),
men jeg syntes allerede servicen er ganske nyttig og måske er der andre der
også vil finde den nyttig.  Servicen kan findes på http://osm.expandable.dk.

MichaelVL