[Talk-dk] Stier på kirkegårde

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Man Aug 24 16:34:46 UTC 2015

On 24-08-2015 14:35, "Jørgen Elgaard Larsen" wrote:

> I forlængelse af den diskussion vil jeg først lige tilkendegive, at jeg
> som udgangspunklt bestemt synes, at den slags stier hører hjemme i OSM.
> Man kunne jo også have brug for at navigere rundt på kirkegården.
>
> I tilfældet med Tårnby Kirke kan man måske undre sig over, at det
> pågældende stisystem tilsyneladende ikke er forbundet til de
> omkringliggende veje. Personligt ville jeg nok have startet med det, men
> folk er jo forskellige...

Det er faktisk lidt alvorlig

Jeg oplevede det selv i Reykjavik
http://www.openstreetmap.org/node/2107832620#map=18/64.14444/-21.95589

De har nogle importerede fortove, som de efter min mening helt forkert
har tegnet som selvstændige footpaths, som ofte ikke er forbundet til
resten af vejene.

Det betyder, at når man er gående og bruger en GPS-app, der finder
ruter, så hopper den af og til over på fortovet, og så viser den nogle
meget lange og mærkelige ruter. Ikke nogen god reklame for OSM.

(Jeg overvejer at rydde op i det, men vil lige først vende det med nogen
på Island inden jeg sletter næsten hele deres importerede datasæt).

> Ja, det er ikke lavet elegant, omend det ikke er direkte forkert.

Jeg har ryddet lidt op i det.