[Talk-dk] Stier på kirkegårde

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Man Aug 24 20:12:00 UTC 2015

Mandag den 24. august 2015 14:35:20 skrev Jørgen Elgaard Larsen:

> [...]
> Man kunne jo også have brug for at navigere rundt på kirkegården.
>
> I tilfældet med Tårnby Kirke kan man måske undre sig over, at det
> pågældende stisystem tilsyneladende ikke er forbundet til de
> omkringliggende veje. Personligt ville jeg nok have startet med det, men
> folk er jo forskellige...

> Ja, det er ikke lavet elegant, omend det ikke er direkte forkert.
>
> Jeg ved ikke, hvordan man kan opdrage nye brugere til at gøre det pænere.
> Men det kan ikke kun være et problem her i Danmark. Måske kunne man
> tilføje noget på den internationale (og danske) wiki om det.

Jeg er stødt på problemet masser af steder både herhjemme og i udlandet og har
som allerede sagt klippet og klistret utallige veje og stier for at rette op
på det.

På kirkegårde som her er det ganske rigtigt ikke noget større problem hvis
ikke lige man går op i at stierne flugter pænt med hinanden, men når man
forsøger at navngive, klassificere og på anden måde håndtere veje i byer hvor
alle veje er tegnet ind på lignende måde begynder man altså for alvor at
forstå problemet.

Nu hvor 99,9% af alle større veje i Danmark er tegnet ind (og stort set alle
er gennemgået af undertegnede) støder man herhjemme stort set kun på problemet
i forbindelse med stier og skovveje, men jeg kan garantere at det er at finde
mange steder i udlandet..

Det bedste der kan gøres ved det er at tage fat i nye (og mindre erfarne)
brugere, når man opdager de gør det. Skriv en kommentar til det formastelige
rettesæt og gør opmærksom på problemet. I andre er altså også velkomne til at
benytte jer af den mulighed .. http://resultmaps.neis-one.org/osm-discussions?c=Denmark .. Mange nye brugere er faktisk glade for et venligt
råd.