[Talk-dk] Copyright

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Tor Dec 31 12:48:33 UTC 2015

Hej Tobias,

Mig bekendt har brugen af copyright-logoer ingen relevans i dansk
retpraksis - ophavsretsloven gælder uanset hvad. Det eneste det logo
fortæller dig er, at modparten forholder sig aggressivt til fortolkningen
af gummiparagrafferne i loven og/eller ikke forstår dem. Hver gang vi
importerer data eller viden fra eksterne kilder bør vi (ud over
datakvaliteten) spørge os selv om vi er på den rigtige side, i gråzone
eller klart ulovlig side af loven. Jeg er enig med Niels' kommentarer. Jeg
ser heller ikke se noget problem (ianal) omend jeg ikke ser den tekniske
fordel i at have åbningstider mf. integreret i OSM. Man kan selvfølgelig se
lidt kynisk på det som Michael forklarer. Efter min mening er det dog
vigtigt at forstå, at vi ikke har adgang til de almindelige
"arbejdsredskaber" såfremt vi får en konflikt, og at vi derfor bør
tilstræbe os en forsigtighedspolitik.

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe