[Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

Michael Larsen mvl.osm at network42.dk
Fre Jan 2 12:17:42 UTC 2015

Hej,

Jeg ved godt at det var en opstramning af modellen for service veje, men jeg
syntes at det giver god mening at navngivne service veje har en tilhørende
rigtig vej med samme navn.  Wikien siger forøvrigt om service veje:

"For access roads to, or within an industrial estate, camp site, business
park, car park etc."

Derfor er dit eksempel (http://www.openstreetmap.org/way/102276421) korrekt.
Det var i rollen som 'landlige tilkørselsveje' jeg forsøgte at definere service
veje.

Her er et andet eksempel:

http://osm.org/go/0SpZxaFrE-?way=147076066

(det er muligvis forkert - hovedvejen hedder muligvis Skibstedvej, men det kan
stadig bruges som eksempel).

Hvis vi antager at hovedvejens navn er korrekt, og der her kun er tre huse på
Skibstedvej, skal den så være service eller unclassified?

On Friday, January 02, 2015 12:57:47 Michael Andersen wrote:
> Det er ikke ualmindeligt at skovveje har egne navne. Se bare...

De findes helt sikkert, men de er sjældne i forhold til unavngivne tracks.

/Michael