[Talk-dk] Benzinstationer

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tor Jul 16 00:36:06 UTC 2015

Hvordan tagger I benzinstationer, eller har vi en vejledning et sted?

Fx
http://www.q8.dk/butik/find-tankstation/6780-sk%C3%A6rb%C3%A6k-t%C3%B8ndervej-32/
Som er:

http://www.openstreetmap.org/node/1023185568

For det først ville jeg gerne kalde den (name=) fx "F24 Skærbæk".
For når man på sin GPS søger efter benzinstationer i nærheden, er det
ikke ret informative at 50 POI, der bare hedder Q8 og Statoil.

Men det hedder den jo ikke rigtigt.

For det andet, hvad er brand og operator?

Jeg ville jo gerne have at Q8 var angivet et sted, for jeg har lagt
mærke til at de fleste er ret ligeglade med hvad benzinstationer kalder
sig selv, men gerne kører efter hvor de kan bruge deres benzinkort.

1-2-3 stationer er Statoil, men de kalder dem selv "Statoil 1-2-3"

--
Niels Elgaard Larsen