[Talk-dk] Strømningsretningen stemmer ikke!

Flemming Aa. Bruun flemmingaa at gmail.com
Tir Mar 17 11:00:37 UTC 2015

Hej,

Jeg tegner orienteringskort og har som grundmateriale brugt datasættet
VANDLOEBSMIDTE.
Det skal man være lidt varsom med at bruge ukritisk.
De fleste grøfter og vandløb er der, men der er også nogle steder, hvor der
enten mangler noget eller steder, hvor der er for meget indtegnet.

Derfor skal man være varsom med bare at tegne løs efter dette sæt.
Men faktisk tage ud og se om det passer. Det er et ret stort arbejde
normalt.
Mht. Ganløse Egede (ja, jeg har også et ekstra e), så er det ikke
overvældende mange grøfter man ikke kan se fra GST.
Med mindre man vil ned i de små størrelser.

Det var mig der i sin tid tegnede åen ind mellem Krogenlund og Ganløse
Egede, og dengang vidste jeg ikke at strømningsretningen var noget man
skulle tage højde for.
Der er sikkert en del vandløb med mit navn, og jeg har senere forsøgt
retningerne, når jeg er stødt på dem.

Med venlig hilsen
Flemming Bruun

PS: Tak for link til de gode værktøjer, som i garvede osm'er bare bruger
løs af.