[Talk-dk] Fejlagtige adresse noder

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Man Okt 19 01:03:39 UTC 2015

On 2015-10-18 06:36 AM, Carsten Nielsen wrote:
> Jeg kender godt lokal planen, som netop kun er under udarbejdelse og har
> været det meget længe.
> Lokal planen indeholder som nævnt ikke noget vejnavn, og at Kommunen har
> valgt at registrere en ikke eksisterende adresse med et navn som ikke er
> besluttet/godkendt virker underligt.
>
> Skal OSM virkelig understøtte den slags ikke vedtagne planer ? eller
> skal OSM afspejle virkeligheden ?

Jeg er enig.
Det er en del af den slags spøgelsespunkter, som formodentlig aldrig
kommer i brug.

Jeg lavede jo en liste af adresseknuder, som jeg mener er ugyldige:
https://github.com/elgaard/OpenStreetmapAddressData/blob/master/modified_addresses.json

Håbet er, at den kan bruges af importskripts, så de ikke bliver
genimporteret. Og ellers kan de bruges til at slette dem igen.

> Jeg afholder mig fremover helt fra at rette adresse noder i OSM.

Du er mere end velkommen til at forke min liste på github. Lav gerne en
pull request så jeg kan få dine ændringer tilbage.