[Talk-dk] Husk turn restrictions ved veje rundt om heller mm

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Lør Sep 26 23:05:15 UTC 2015

Jørgen Elgaard Larsen:

> Det ser jeg mest som et problem med renderen. Selv om du sætter en turn
> restriction er der jo ikke noget i vejen for, at den foreslår en
> u-vending længere fremme, hvor vejen er blevet til én way.

Jo i det her tilfælde. For ruteberegner har jo kun "sparet" få meter i
forhold til at bruge den rigtige vej under broen.

> Osmand har f.x. længe foreslået mig at komme omkring et
> venstresvingsforbud ved at lave en u-vending på Nørrebrogade. Det er som
> sådan ikke ulovligt, men i praksis en dårlig idé.

Ja, der er noget lignende på Østerbrogade. Men Taxachauffører bruger det
i praksis.

Ruteberegnere har ikke noget rigtig god måde at afgøre, hvor det er
forsvarligt at lave U-vendinger. Og som regel er de ret konservative og
undgår U-vendinger, så længe man altså følger anvisninger.

Men når man samler tre veje i en knude så er det naturligt for en
ruteberegner at bruge de veje som er tilladt mht til ensretning og turn
restrictions.