[Talk-dk] Eurovelo 3

Arthur Katossky arthur.katossky at free.fr
Fre Apr 22 18:49:30 UTC 2016

Hej alle,

Jeg er lige startet med at samle oplysningerne for at mappe den Eurovelo 3
rute i OSM (http://www.eurovelo.com/en/eurovelos/eurovelo-3). Lige nu på
OSM eksisterer der kun de norske og danske dele af ruten, der i
virkeligheden begynder i Trondheim og tager til Santiago i Spanien. Fra
Overpass (http://overpass-turbo.eu/s/fP2) finder jeg at ruten er kodet som
relationen 1911568 i Denmark og 2797378 i Norge... og at der ligger mange
huler i ruten i Norge.

Som udgangspunkt har jeg de GPS spor for halvruten. Skal jeg skabe en nye
relation for hvert land? Er det muligt at på et eller andet måde automatisk
bygge relationerne for ruten fra sporene? At opdage hulerne som kræver
manuelt arbejde? Og at overvåge eventuelle ændringer der må afbryde ruten?
osv.

I hver fæld synes jeg at jeg har brug for lidt hjælp til at begynde med
kortlægningen. Jeg bor i København (Østerbro), hvis nogen har et par timer
for mig...

Arthur