[Talk-dk] AWSbot tager noder flere tusinde km borte

Julian Hollingbery julian at northtech.dk
Man Aug 15 10:28:14 UTC 2016

Hej,

Jeg tænker at det vil være en mere pragmatisk løsning at bruge sine kræfter på at få kommunerne til at rette deres adressedata end at blokere for AWSbot? På den måde gavner vi også andre end OSM.
Min erfaring med geodata (offentlige og andre) er, at kvaliteten bedst løftes ved at først at optimere kilderegistreringen, og dernæst kigge på automatisk databehandling.
Alt andet lige fungerer AWSbot jo godt i de fleste tilfælde.

Mvh
/julian