[Talk-dk] AWSbot tager noder flere tusinde km borte

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Man Aug 15 11:53:58 UTC 2016

Michael Andersen skrev:
> I aftes var der tale om at botten i 5 tilfælde hentede tilsyneladende
> tilfældige noder i Rusland, Canada og Ægypten til DK og taggede dem med danske
> adressedata.

Det er selvfølgelig rigtig skidt!

Hvis den bare oprettede ekstra adresser i udlandet, var det ikke så
slemt - men hvis den flytter eksisterende noder, bør den stoppes indtil
fejlen er rettet.

Jeg skal gerne bakke op om Stephan med teknisk hjælp.

Men efter min mening er det problematisk, at vi er afhængige af
enkeltpersoner til vedligeholdelse af væsentlige services som AWSbot,
OISfixes, Geodatastyrelsen-fotos etc.

Ville det være interessant at flytte det hele til en maskine, som en
arbejdsgruppe kunne have adgang til?

Det ville også være godt at få AWSbot til at benytte OISfixes.

- Jørgen