[Talk-dk] Sur bonde

Erik Dam erik.dam at skolekom.dk
Man Aug 22 09:25:13 UTC 2016

Nu er jeg ikke klar over hvorfor bonden er sur da jeg ikke er dygtig nok til at se hvad tyskeren har ændret, for vejen har da været der tidligere (også på det officielle topografiske kort) , så det må være vejens egenskaber der er ændret?

Men jeg mener ikke kun det er en kuriositet at vi som korttegnere kommer til at genere ejere som har anderledes interessere end vi har.

Jeg har flere gange ved planlægning af cykelture oplevet at veje der er kortlagt ikke findes mere.

Jeg står så i den situation at jeg ikke er klar over om den er nedlagt ulovligt eller der f.eks. er lavet en eller anden form for mageskift/aftale med statslige eller kommunale myndigheder.

Derfor ved jeg ikke om jeg bør ændre OSM-kortet i overensstemmelse med virkeligheden.

Jeg husker for år tilbage at en formand for vor lokale historiske forening ofte påpegede at vi skulle benytte stierne for at de ikke skulle kunne nedlægges.

Er der nogen af jer, som ved om der findes et centralt register over veje der i alle tilfælde teoretisk eksisterer og evt. med historik med nedlæggelser?

Venlig hilsen

Erik

---
Denne e-mail blev kontrolleret for virusser af Avast antivirussoftware.