[Talk-dk] Er OpenStreetMap blevet kommercielt ??

Lars Christensen lars.agerskov.christensen at gmail.com
Tor Dec 15 14:26:35 UTC 2016

Hvor stor en del af offentlighedens interesse skal det have før det er
okay?
For mig er OSM et sted hvor alle kan bidrage med data som man finder
relevant uden at skulle stå til mål for en eller anden stor jury, som skal
veje og måle de valg man har taget. Det er super fedt at der er mange der
kontrollerer data, hvilket jo også bidrager til kvaliteten af OSM. Men jeg
synes man skal passe på man ikke går for meget til dem, når nogle lægger
data ind som de finder relevant.

Har i overvejet at dem der har lagt disse data ind måske bruger OSM overfor
deres kunder? Altså hvad jeg vil mene både ja er en kommerciel interesse,
men synes egentlig også det dermed er en offentlig interesse, da der er
brugere af de data der bliver lagt ud.
Ved at nogen har lagt disse data ind vil jeg mene at de har bidraget til
smarte måder at bruge OSM og en større udbredelse af OSM.