[Talk-dk] Er OpenStreetMap blevet kommercielt ??

Erik Dam erik.dam at skolekom.dk
Tor Dec 15 15:01:01 UTC 2016

Kriteriet for hvad man vil acceptere må vel først og fremmest være om det generer det oprindelige formål med OSM. I vores markedsstyrede samfund er det (desværre?) svært at kæmpe imod markedet som er en integreret del af al vor aktivitet.

Jeg kan selv somme tider hvor jeg er ved at blive begravet i reklamer på internet (og gratisaviser) vemodigt tænkt tilbage til den tid hvor al reklame på internet var forbudt og hvor vi kunne diskutere om ”reklame” for en edb-konference var i orden. Vi må vælge vore kampe med omhu.

PS jeg betaler med glæde et bidrag hver gang Wikipedia opfordrer, så jeg i det mindste undgår reklamer på det åndehul.

Venlig hilsen

Erik

Erik Dam

pensioneret it-koordinator