[Talk-dk] Er OpenStreetMap blevet kommercielt ??

Asger Frank asgerf at gmail.com
Fre Dec 16 19:33:51 UTC 2016

Jeg slog et sving forbi 5 af de omtalte Skovmose-sommerhuse, nu jeg alligevel var på træningstur.

Der var to med en mærkat på elmåleren med logo og dk-ferien, og et tredje med en illustreret A5 i vinduet: Ihr Ferienhausspezialist, webadressen, mailadr. og tlf.
Så firmaet kan meget vel stadig være forbundet med sommerhusene, og det optræder på Trustpilot lige til i dag også.

Derimod er der ikke noget der tyder på, at de lange “husnavne” er andet end interne data; fysisk var der i hvert fald ingen numre (kun adr.nr.), husnavne eller andet på huse eller skilte.

Hvorfor der som nævnt ingen data er tilføjet sidste 18 måneder er sært, ja måske som foreslået en forbigående brug der ikke er ryddet op efter. Det ændrer dog ikke nødvendigvis på at overveje hvad der er i orden at til-skrive. Det kan være en uønsket kompleksitet og støj der tilføjes osm-db.

Mvh. Asger Frank