[Talk-dk] Feriehuse på OSM

sfromis at gmail.com sfromis at gmail.com
Tir Feb 2 21:26:58 UTC 2016

Jeg har også bemærket dem under mine beskedne justeringer i OSM, og tænker
"spam". Det er jo netop blot et enkelt sommerhusudlejnings-bureau som vil
markere sig på kortet, og sprede sine links. Det kan da have en vis værdi
at kunne sige til kunderne "huset er på kortet" (ud over OSM kan jeg se at
de tilsvarende muntrer sig i Google Map Maker.

Men sådan et "navn", incl. deres id på huset, er jo ikke nogen egenskab ved
huset, men blot ved kundeforholdet mellem bureauet, og ejer samt lejere af
huset. Derfor forekommer det ret skævt at disse data (udlejningsnavn og
URL) sættes på huset, selv om den fysiske virkelighed næppe kan rumme mere
end højst et beskedent skilt fra bureauet ved det enkelte hus. Så jeg er
helt enig i betragtningen om at det var noget andet for et kontor med
personale og åbningstider.

Det forekommer mig rimeligt at orientere dem om at deres aktiviteter falder
udenfor formålet med OSM, og at rydde op i deres spam (vil jeg kalde det).
Jeg må dog tilstå at jeg ikke melder mig til det job.