[Talk-dk] Hjertestartere

Leif Lodahl leiflodahl at gmail.com
Ons Feb 3 19:20:47 UTC 2016

Afledt af en udsendelse på DR1 i går aftes, kiggede jeg på, om vi i OSM har
registreret hjertestarterne.

Hjertestartere opmærkes med emergency = defibrillator.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:emergency%3Ddefibrillator

En søgning viser at vi har opmærket et par hundrede. På hjertestarter.dk er
der registreret omkring 12.000 stk.

Var der ikke noget med at vi engang har spurgt om lov til at få adgang til
datasættet? Måske vi skal prøve endnu en gang.

Jo mere tilgængelig informationerne er, jo mere kan de komme til gavn. Det
vil være temmelig oplagt at bruge sin GPS til at finde hjertestarterne med,
hvis man får brug for det. På min egen GPS kan jeg søge på POI-type og
dermed finde den nærmeste hjertestarter (hvis den er registreret).

Jeg vil foreslå at vi prøver endnu en gang.

Mvh.
Leif Lodahl