[Talk-dk] Off topic - Download af Naturstyrelsens data fra Udinaturen

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Søn Feb 7 18:55:04 UTC 2016

Hej Jens

Jeg vil anbefale dig at læse Naturstyrelsens PDF og afsnit om WFS

http://naturstyrelsen.dk/media/132410/uin-wms-wfs-beskrivelse_v2.pdf

Download QGIS program og prøv så at kalde deres WFS tjeneste - Fra
QGIS kan du se eksportere til andre formater - husk at eksport til
WGS84 projection (og så det ønsket GIS format du vil arbejde med,
shape, GeoJSON osv), da det er samme projection som OSM bruger.

Vh
Søren Johannessen