[Talk-dk] Motortrafikvej burde være motorroad=yes?

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Fre Feb 12 11:32:10 UTC 2016

Hej

Hvis du kigger på vores landegrænse i OSM, som er en såkaldt relation der
omfatter hele Danmark, vil du kunne se at den har en såkaldt forældrerelation,
der angiver "default" maxhastigheder og adgangsbegrænsninger for blandt andet
motor og motortrafikveje i Danmark. Her er det angivet at der ikke er adgang
for cyklister på danske motortrafikveje, så motorroad=yes er ganske enkelt
underforstået og dermed ikke nødvendig på disse.

Jeg har også lige forsøgt mig med
http://www.openstreetmap.org/directions?engine=graphhopper_bicycle&route=55.4059%2C9.3063%3B55.4427%2C9.3324#map=14/55.4243/9.3118
på et stykke motortrafikvej hvor bicycle=* ikke specifikt er angivet og det ser
ud til at virke udmærket.

Mvh Hjart