[Talk-dk] Delte noder

Michael Larsen mvl.osm at network42.dk
Fre Mar 18 17:42:43 UTC 2016

Hej,

Jeg forbinder også sjældent 'landuse' med veje - dels fordi jeg mener det mht.
matrikler ikke er korrekt (bondegårde går sjældent ud midt på vejen) og dels
fordi det øger kompleksiteten (specielt i byerne) og derfor øger
sandsynligheden for fejl. Ved bondegårde vil man ofte se en grøft mellem vejen
og bondegården, og man kan ofte også se at selve gården starter et par meter
fra selve vejen (et stykke fra grøften).

Eneste eksempel hvor jeg lægger veje og landuse oven i hinanden er når jeg
vurderer at skellet falder sammen med en grøft eller en hæk, hvilket ofte er
tilfældet ved siderne af bondegårde. I disse tilfælde lægger jeg fx.
'waterway=ditch' eller 'natural=hedge' sammen med landuse polygonen.

/Michael