[Talk-dk] Delte noder

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Fre Mar 18 17:21:49 UTC 2016

On Fri, 18 Mar 2016 15:53:45 +0100
Michel Coene <michel.coene at gmail.com> wrote:

> Hej alle,
>
> Jeg tegner mange bondegårde lige nu (farmyard).  Når de ligger op af en
> landevej kan jeg finde på at klikke dem fast på landevejen. Så fik jeg
> denne bemærkning af en bruger: *Jeg må endnu engang bede dig holde vejnet
> og landuse adskilt. Jeg har set nogle frygtelige uheld opstå som følge af
> vejnet og landuse der har delt noder.*
> Nu vil jeg gerne lære og forbedre, men jeg fatter ikke helt hvilke *frygtelige
> uheld* der kan opstå?  Hvis jeg flytter vejen pga f.ex bedre GPS spor, så
> [...]

Jeg kan godt følge dig.

Jeg synes, at det er meget bøvlet når fx et residential area hænger på
en vej. Eller endnu værre flere residential areas. For midten af vejen
er næppe den officielle grænse for boligområder (men måske tager jeg
fejl her).

Men hvis en landmand har en markvej og dyrker hvede på den ene side af
vejen og havre på den anden side, så er det vejen, der adskiller de to
marker, og der er typisk ikke noget mellem vejen og markerne.

Hvis man kan gå på markerne med gummistøvler eller køre på dem med en
traktor, så kan man på et vilkårligt sted komme fra vejen til en af
markerne eller fra markerne til vejen. Og så giver det IMHO mening at
de deler knuder.

--
Niels Elgaard Larsen
+45 26200402