[Talk-dk] [OpenStreetMap] Hjart har kommenteret på et af dine ændringssæt

Sonny B. Andersen sba at bukhmark.dk
Ons Mar 30 12:40:29 UTC 2016

Jeg har aldrig set disse hjemmesider, men det er da fint, at de er der. Min anke vedr. kommentarer til ændringssæt går på, at da der sjældent er et gensvar, så fremstår kommentarerne som om de er den eneste sandhed om problemet, og det er efter min erfaring sjældent tilfældet.

Enig i, at der er behov for at holde øje, men det gælder jo os alle. Jeg så i påsken at nogen havde brugt navnet ”Nordsø Stien” på et stiforløb (26980687), som i øvrigt var markeret som en bro, selv om det meste af det var en spange (bridge=boardwalk). Jeg undrer mig lidt over, at du har været forbi uden at reagere. Man kan godt have svært ved at skelne mellem bro og spange, når man ikke er til stede, men en sti kan efter min opfattelse kun navngives, hvis der er et officielt vejskilt, og så bør navnet i øvrigt staves korrekt, og ikke være sammenfaldende med rutens navn.

/sba-dk

P.S. Jeg tager Google Earth kommentaren til efterretning. I øvrigt er Grenen på vej mod nordøst, så hvis det er ældre billeder, jeg har rettet mig efter, så har jeg nok drejet Grenen lidt for meget sydpå. Jeg trøster mig så med Gyldendals Leksikons bemærkning om, at den flytter sig med vejret, så det kan være, at det var derfor jeg undgik de våde støvler den dag. Kystlinjen var hvert fald forkert, men det kunne da godt se ud som om det er fast arbejde, at få den tegnet korrekt 😊