[Talk-dk] cykelstier

Erik Dam erik.dam at skolekom.dk
Lør Sep 24 20:29:54 UTC 2016

Jeg har brug for et råd.

Jeg har en vej som hidtil har haft cykelsti som lane i hver side (i
virkeligheden og på osm kortet)

Nu er der så kommet en dobbeltrettet separat cykelsti i den ene side men af
vejen  men de to baner eksisterer fortsat og må vel både principielt og
reelt bruges som cykelsti stadigvæk.

Jeg er mest tilbøjelig til at definere den dobbeltrettet cykelsti som en del
af vejen og helt droppe lane definitionen da det kun i få specielle tilfælde
vil være hensigtsmæssigt at bruge banerne i stedet for den separate
cykelsti. Vil det være korrekt eller bør jeg snarere bevare lane som en
egenskab ved vejen og etablere en separat dobbeltrettet cykelsti? Det skal
siges at den i det meste af sin længde kun er 1 m adskilt fra vejen.

Vedlagt 1 billede af Roskildevej v Ølstykke

Venlig hilsen

Erik

Erik Dam

pensioneret it-koordinator

Læreruddannelsen KDAS, UCC

Rosenlundsvej 8,

3650 Ølstykke

Fast +45 47100195

Mob: +45 29460554

 <mailto:erik.dam at skolekom.dk> erik.dam at skolekom.dk

skype: erikdam1

---
Denne e-mail blev kontrolleret for virusser af Avast antivirussoftware.