[Talk-dk] nominatim

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Man Dec 11 13:11:43 UTC 2017

Jeg har lige eksperimenteret lidt og det ser ud til at man undgår mange af de
nævnte "spøjse" resultater ved at angive place=* som en (multi)polygon, sådan
som jeg f.eks. har lavet omkring Rødding (http://www.openstreetmap.org/
relation/6533633) og (mindre avanceret) omkring Sdr Hygum (http://
www.openstreetmap.org/way/143111325).

Når jeg f.eks. søger på adresser i og omkring Damhus (http://
www.openstreetmap.org/way/95665684) ses forskellen tydeligt.

Når place=* alene er anbragt på en node/punkt har Nomitatim jo ingen chance
for at vide hvor stort et areal en given bebyggelse reelt dækker over og kan
kun gætte.