[Talk-dk] Vedr. indlæsning af data vedr. hastigshedsgrænser

Ole Laursen ole.laursen at gmail.com
Fre Feb 3 09:39:08 UTC 2017

2. februar 2017 kl. 23.45 skrev Jørgen Elgaard Larsen <jel at elgaard.net>:
> [...]

En mere realistisk tilgang er måske at få lavet et kortlag der viser
hastighedsgrænser så folk manuelt kunne opdatere ud fra det?

Hvis vi havde sådan et med hastigheder ifølge kommunen og et ifølge
OSM, kunne man sikkert nogenlunde hurtigt få rettet forskellene til.
Personligt rettede jeg gerne hastighedsgrænserne i mit nabolag, men
jeg mangler et datagrundlag at gøre det ud fra for jeg har ikke
mulighed for selv at køre rundt og kigge.

(Og ja, man skal være varsom når man tegner kort fra lænestolen og kun
rette i områder hvor det er åbenlyst at der ikke er nogen der har
været ude og kigge på det.)

Ole