[Talk-dk] Hvilket kort i Potlatch2 og andre værktøjer til OSM

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Fre Mar 31 17:36:35 UTC 2017

Hej Finn

Du kan stadigvæk godt bruge det nyeste luftfotolag som firmaet Septima
stiller tilrådighed for os i Potlatch2. Du skal ind manuelt og tilføje
den

Først start Potlatch2 op et sted i Danmark. Så går du i menuen
"Baggrund" og vælg så "Edit" nederst og vælg så "Add" og så kommer en
menu frem hvor du igen nederst skal udfylde to felter det til venstre
kan du kalde DK-luftfoto - i den højre indsætter du følgende lange URL

http://osmtools.septima.dk/mapproxy/tiles/1.0.0/kortforsyningen_ortoforaar/EPSG3857/$z/$x/$y.jpeg

luk menuen ved at klikke på X'et oppe. Nu går du i baggrund menuen
igen nu skulle der være et punkt der fx hedder DK-luftfoto - klik på
den og du skulle gerne igen få adgang til det seneste luftfoto

Desværre skal du hver gang du bruger Potlatch2 (starter op på en ny
dag) igennem samme trin.

Jeg skal undersøge om Potlatch2 udviklerne stadigvæk er aktive så de
derved kan indsætte DK URL som fast menupunkt.

Hvis du har nogen problemer så sig lige til.

Mvh.
Søren Johannessen