[Talk-dk] Busstoppesteder

Troels Arvin troels at arvin.dk
Fre Okt 20 15:53:45 UTC 2017

Hej,

Forleden dag, da jeg stod og ventede ved et busstoppested, undrede det
mig, at det ikke fremgik på min Osmand+. Der var tale om stoppestedet
"Vejlands Allé (Englandsvej)" på Englandsvej:

Jeg kan se, at der tilsyneladende mangler rigtig mange busstoppesteder,
men omvendt er der også mange, som er registreret.

Er der noget automatik involveret her, eller kræver det simpelhen at man
går i gang med at få indtegnet busttoppested nodes, hvis man ønsker, at
OSM indeholder sådanne? Spurgt på en anden måde: Er det spild af tid,
hvis man begynder at indtegne busstoppesteder?

(Sjovt nok kan jeg se, at rejseplanen.dk benytter OSM i kortvisningen af
ruter, og dén kender i hvertfald busstoppesteder.)

--
Troels