[Talk-dk] Busstoppesteder

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Lør Okt 28 21:17:48 UTC 2017

Som på alle andre områder i OSM forekommer der misforståelser og da der hidtil
ikke har været nogen videre organiseret indsats i forhold til busstoppesteder
kan vi ikke forvente at der er nogen konsistens hvordan de er lavet.

Ifølge https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dbus_stop#Bus_stop
skal stoppestederne placeres der hvor man venter/står på bussen. Dvs på den
side af vejen hvor busskur eller lign befinder sig.

Hvis du støder på nogle der ikke helt følger den retningslinie, er du
velkommen til at rette dem.