[Talk-dk] Skov mm -> park

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tor Jan 11 11:59:12 UTC 2018

Michael Andersen skrev:
> En del nye brugere har tilsyneladende vanskeligt ved at forstå at når vi
> tagger landuse=forest i parker mm, så er det udelukkende for at beskrive
> områder i parkerne der er tæt bevokset med træer

Det håber jeg da ikke.

landuse=forest indikerer for mig decideret skovbrug. Det er der vel ikke
i parker?

Til skovbevoksning i parker ville jeg bruge landcover=trees eller
natural=wood.

Men der er åbenbart flere meninger om emnet, se
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Forest

Jeg er dog lidt usikker på, hvad dit ærinde er her: Klager du over at
nogen fjerner træer fra kortet, eller at de tilføjer dem?

I øvrigt er det bedst at være forsigtig med at tilbagerulle andres
rettelser, medmindre man er sikker på, at de strider mod fakta eller
konsensus.

- Jørgen