[Talk-dk] Skov mm -> park

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Tor Jan 11 12:15:42 UTC 2018

On torsdag den 11. januar 2018 12.59.12 CET Jørgen Elgaard Larsen wrote:

> Det håber jeg da ikke.
>
> landuse=forest indikerer for mig decideret skovbrug. Det er der vel ikke
> i parker?

landuse=forest  bruges på så mange forskellige måder af forskellige
bidragsydere, at det i praksis bare indikerer at "her er træer".

> Til skovbevoksning i parker ville jeg bruge landcover=trees eller
> natural=wood.

landcover=trees renderes desværre ikke, ellers ville jeg også synes det var
oplagt.

> Men der er åbenbart flere meninger om emnet, se
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Forest
>

> Jeg er dog lidt usikker på, hvad dit ærinde er her: Klager du over at
> nogen fjerner træer fra kortet, eller at de tilføjer dem?

Achavi gør det lidt nemmere at se hvad der er sket: https://overpass-api.de/
achavi/?changeset=55343991

Vedkommende her har grundlæggende ændret en del områder der var tagget som
skov, "eng" osv til "park", så man ikke længere kan se hvilke dele der er
bevokset med træer.